måndag 9 mars 2015

Husvisning

Under förra sommaren roade jag mig med att bygga upp ett litet kolonistugeområde för småfåglar, utmed ett av staketen i trädgården. Läs mer om det här! Skulle jag följt konstens alla regler, 
så finns det antagligen mycket jag borde gjort annorlunda. Men med de förutsättningar vår 
lilla tomt har att erbjuda, så har jag gjort mitt allra bästa för eventuella bosättare. 
Holkarna skulle gärna hängas upp redan på hösten för att hinna vädras ur ordentligt,
men det är först fram på vårkanten det börjar letas bo på allvar…



Och i helgen kunde vi se hur en blåmes flög fram och tillbaka mellan holkarna, som om den jämförde. Eller var den kanske osäker på om det verkligen var ledigt...?



Nej, vi vill ju inte missa några spekulanter genom att vara otydliga, 
så lite ordentlig skyltning fick ordnas fram.



Nu håller vi tummarna för att blåmesen ska bestämma sig 
och att andra förbipasserande stannar till på vår lilla husvisning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...