söndag 24 maj 2015

Den som väntar på något gott..

Under ett par veckor har vi kunnat njuta av vår blommande kaukasisk förgätmigej 'Jack Frost' och i samma rabatt är det nu alliumen som snart tar vid. Hösten 2013 delade jag på en ensam planta av kaukasisk förgätmigej och fick istället tre mindre. I slutet av förra sommaren delade jag dem ytterligare en gång och lyckades få ut inte mindre än drygt 20 plantor. 20 riktigt taniga små plantor. 




Samtidigt passade jag på att sätta alliumlökar mellan plantorna. Två olika sorters lök trodde jag, men när knopparna nu börjar öppna sig, ser jag ingen skillnad på dem och förmodar att det därför är 'Purple Sensation' för hela slanten. Det blir därför till att komplettera beståndet med ännu en sort till hösten.



För åtta månader hade 'Jack Frost'-plantorna precis hunnit återhämta sig efter den drastiska delningen och man fick verkligen använda sin fantasi för att kunna tänka bort all naken jord mellan plantorna...



...men i dag är vi åtminstone på ganska god väg mot den prunkande rabatten jag så länge har föreställt mig.


Alliumbladen har nu gulnat i topparna, så som de gör så här precis inför sin blomning. I år gick bladen bara nätt och jämnt att gömma undan i undervegetationen av kaukasisk förgätmigej. Nästa år vid den här tiden bör det däremot gå lite enklare. 



Som trädgårdsägare får man inte ha bråttom...




3 kommentarer:

  1. Så stora de blivit redan, perfekt när man kan dela plantor. Jag har bara allium Purple sensation, de lila. Ihop med vit akleja.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Purple Sensation är det jag har naturligtvis, tanken slant visst när jag skrev inlägget! :)
      / Annika

      Radera
  2. Suka Nonton ?? Mau yang GRATIS ??
    Klik 👉 SUKACROT

    BOKEP INDO
    🎞 SUKA INDO

    BOKEP BARAT
    🎞 SUKA BARAT

    BOKEP KOREA
    🎞 SUKA KOREA

    BOKEP JEPANG
    🎞 SUKA JEPANG

    FILM SEMI
    🎞 SUKA SEMI

    Jangan lupa mampir ya 🙏
    Terima Kasih

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...